ΤΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΑΣ
Η διαδραστική εργασία για τα γεωμετρικά στερεά της Β’ Γυμνασίου είναι μια πρωτοποριακή μέθοδος εκμάθησης που συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη. Οι μαθητές/τριες καλούνται να εξερευνήσουν τις ιδιότητες των γεωμετρικών στερεών, όπως τα κυβικά, τα πυραμιδικά και τα σφαιρικά στερεά, μέσα από διαδραστικά εργαλεία και λογισμικά. Η εργασία ενισχύει την κατανόηση μέσω της οπτικοποίησης και της πρακτικής εφαρμογής, καθιστώντας τη μάθηση πιο ελκυστική και αποδοτική. Οι μαθητές συνεργάζονται, λύνουν προβλήματα και δημιουργούν μοντέλα, αναπτύσσοντας τόσο τις μαθηματικές τους γνώσεις όσο και τις δεξιότητες συνεργασίας και κριτικής σκέψης.
Τη φετινή σχολική χρονιά είχαν την τύχη να ζήσουν την εμπειρία αυτή της διαδραστικής και ερευνητικής εργασίας για τα γεωμετρικά στερεά και οι μαθητές/τριες της Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας σε συνεργασία με την καθηγήτριά τους κ. Γεωργία Κοζάρη. Ασχολήθηκαν με την πυραμίδα της Αιγύπτου, τον κύβο του Ρούμπικ και την ερώτηση αν τα ουράνια σώματα είναι σφαιρικά. Μέσα από αυτή τη διαδραστική εργασία, εξερεύνησαν την αρχιτεκτονική και τη μαθηματική γεωμετρία της πυραμίδας, ενώ έλυσαν τον κύβο του Ρούμπικ, κατανοώντας τις περίπλοκες σχέσεις των πλευρών και των γωνιών. Επιπλέον, μελέτησαν τα ουράνια σώματα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η σφαιρικότητά τους οφείλεται στη βαρύτητα. Η εμπλοκή με αυτές τις τρεις διαφορετικές θεματικές ενότητες ενίσχυσε τις γνώσεις τους στη γεωμετρία και ανέπτυξε τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης.