11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθησαν την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 οι αθλητικές δραστηριότητες στο πλαίσιο δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τον εορτασμό της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2024 με σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή». Πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες εκδηλώσεις:

α) Δρόμος Υγείας και Ευεξίας: περπάτημα για 2024 μέτρα προς το φράγμα Κατράρη της Καλαμωτής από ομάδα μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

β) Αγώνες «ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ»: διοργάνωση εσωτερικών πρωταθλημάτων πετοσφαίρισης  και καλαθοσφαίρισης μεταξύ των μαθητών και μαθητριών του Γυμνασίου και του ΓΕΛ Καλαμωτής.

Τα παιδιά συμμετείχαν στις παραπάνω δράσεις με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και πήραν ερεθίσματα προκειμένου να εντάξουν την άσκηση στην καθημερινότητά τους.

Διαδραστική εργασία στη Γεωμετρία

ΤΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΑΣ

Η διαδραστική εργασία για τα γεωμετρικά στερεά της Β’ Γυμνασίου είναι μια πρωτοποριακή μέθοδος εκμάθησης που συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη. Οι μαθητές/τριες καλούνται να εξερευνήσουν τις ιδιότητες των γεωμετρικών στερεών, όπως τα κυβικά, τα πυραμιδικά και τα σφαιρικά στερεά, μέσα από διαδραστικά εργαλεία και λογισμικά. Η εργασία ενισχύει την κατανόηση μέσω της οπτικοποίησης και της πρακτικής εφαρμογής, καθιστώντας τη μάθηση πιο ελκυστική και αποδοτική. Οι μαθητές συνεργάζονται, λύνουν προβλήματα και δημιουργούν μοντέλα, αναπτύσσοντας τόσο τις μαθηματικές τους γνώσεις όσο και τις δεξιότητες συνεργασίας και κριτικής σκέψης.

Τη φετινή σχολική χρονιά είχαν την τύχη να ζήσουν την εμπειρία αυτή της διαδραστικής και ερευνητικής εργασίας για τα γεωμετρικά στερεά και οι μαθητές/τριες της Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας σε συνεργασία με την καθηγήτριά τους κ. Γεωργία Κοζάρη. Ασχολήθηκαν με την πυραμίδα της Αιγύπτου, τον κύβο του Ρούμπικ και την ερώτηση αν τα ουράνια σώματα είναι σφαιρικά. Μέσα από αυτή τη διαδραστική εργασία, εξερεύνησαν την αρχιτεκτονική και τη μαθηματική γεωμετρία της πυραμίδας, ενώ έλυσαν τον κύβο του Ρούμπικ, κατανοώντας τις περίπλοκες σχέσεις των πλευρών και των γωνιών. Επιπλέον, μελέτησαν τα ουράνια σώματα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η σφαιρικότητά τους οφείλεται στη βαρύτητα. Η εμπλοκή με αυτές τις τρεις διαφορετικές θεματικές ενότητες ενίσχυσε τις γνώσεις τους στη γεωμετρία και ανέπτυξε τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης.

Ενημέρωση για την εθελοντική δασοπροστασία

Την Τρίτη, 28 Μαΐου 2024, στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Σχολείο “εν δράσει”, είχαμε τη χαρά να συναντήσουμε τον κ. Γιάννη Λύτρα,  ο οποίος είναι μέλος της εθελοντικής ομάδας Καλαμωτής για την πρόληψη και καταστολή πυρκαγιών «ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ». Μας μίλησε για τις εθελοντικές ομάδες δασοπυρόσβεσης της νότιας Χίου, το πολύτιμο έργο τους και τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτές.

Σχολείο “εν δράσει”

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Ιδρύματος Ευγενίδου

«Πάμε στον πλανήτη Άρη;»

Ο Σήφης και η Κορίν γράφουν…

Την Τρίτη 14 & Τετάρτη 15 Μαΐου το σχολείο μας μέσω βιντεοκλήσης συνδέθηκε με το Ίδρυμα Ευγενίδου και μας έδωσε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τον πλανήτη Άρη, αλλά και για τον τρόπο εύρεσης μιας σωστής πληροφορίας. Μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια και κουίζ μάθαμε κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τον «Κόκκινο Πλανήτη» και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να κρίνουμε τις πληροφορίες που βρίσκουμε. Μετά την περιήγηση στην ψηφιακή βιβλιοθήκη με τον κ. Δημήτρη Κουρουβακάλη, συνομιλήσαμε με τον κ. Μάνο Κιτσώνα, Διευθυντή του Ψηφιακού Πλανηταρίου, που έλυσε όλες μας τις απορίες σε σχέση με το διάστημα και ένα ταξίδι στον πλανήτη Άρη.

 

Επίσκεψη στη Βουλή

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής της Γ΄ τάξης στην Αθήνα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα «Επισκέψεις Σχολείων στη Βουλή των Ελλήνων». Η ξενάγηση πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7/4/2024. Κατά τη διάρκειά της, τα παιδιά  εξοικειώθηκαν με τον τρόπο λειτουργίας του Κοινοβουλίου και ενημερώθηκαν για τον ρόλο των  εκλεγμένων  κομμάτων. Σημαντικό μέρος της ξενάγησης αφιερώθηκε στην αίθουσα της Ολομέλειας, όπου οι υπεύθυνοι του εκπαιδευτικού προγράμματος εξήγησαν τον Κανονισμό της Βουλής των Ελλήνων. Παράλληλα, κατά την περιήγηση σε άλλους χώρους του κτιρίου, τα παιδιά έμαθαν για την ιστορία της νεότερης Ελλάδας και του Κοινοβουλευτισμού. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η παρουσία του κ. Σταύρου Μιχαηλίδη, βουλευτή Χίου, ο οποίος, πάρα τις υποχρεώσεις του, φρόντισε να παρευρεθεί στην ξενάγηση και να γνωριστεί με τα παιδιά απευθύνοντάς τους χαιρετισμό.

Ενδοσχολική επιμόρφωση: Διαχείριση συγκρούσεων και κρίσεων στο σχολείο

Τη Δευτέρα, 13 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Καλαμωτής  ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας με θέμα «Διαχείριση συγκρούσεων και κρίσεων στην τάξη και το σχολείο» από τον δρ. Νικόλαο Χαβιάρα, Διευθυντή του ΓΕΛ Βροντάδου Χίου. Ο εισηγητής, αρχικά, παρουσίασε τα  χαρακτηριστικά της επιτυχημένης διοίκησης μιας σχολικής μονάδες. Έπειτα, αναλύθηκαν οι προϋποθέσεις για γόνιμη συνεργασία μεταξύ των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων. Στη συνέχεια έγινε αναφορά στους βασικούς στόχους που πρέπει να τίθενται ως προς τη διαχείριση της τάξης, ενώ προτάθηκαν τρόποι για την αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων που ενδέχεται να προκύψουν.

Την επιμόρφωση παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ακολούθησε γόνιμη συζήτηση με αφορμή μελέτες περίπτωσης που τέθηκαν πάνω στο θέμα.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Νικόλαο Χαβιάρα για τη στοχευμένη και εποικοδομητική εισήγησή του.